YOUR CAREER WITHIN BARNES

An opportunity can lead to a great career.

Are you looking to join a committed and dynamic company?

+95

employees

20

agencies

2-3

sales per day

1.5 billion

turnover per year

As one of the leading and essential players in the Swiss real estate world, BARNES has built a reputation for excellence and innovation in all its areas of activity. Our company distinguishes itself not only by its recognized expertise but also by its corporate culture based on strong and timeless values. At BARNES, we firmly believe in the importance of integrity, kindness, commitment, recognition, respect, and ethics.

We are proud to promote a dynamic work environment where these values are not only respected but also applied daily. Through this, we take pride in the stability of our teams, where each member feels valued and encouraged to give their best. At BARNES, we understand that our employees are our greatest asset, which is why we invest in their personal and professional development.

If you are seeking a company where you can thrive professionally while evolving in a respectful, dynamic, and stimulating environment, then BARNES is the perfect place for you. Join our team and be part of an exciting professional journey within a company that values and rewards talent, commitment, and diversity.

WHY DO THEY WORK AT BARNES?

Dalila Touam
Agency Manager
Sion
Carole Coutaz
Agency Manager
La Côte
Julien Neiva Martins
 Agency Manager
Yverdon-les-Bains
Killian Pont
Broker
Neuchâtel

UNSOLICITED APPLICATIONS

For any spontaneous application, please send us a complete file by e-mail to carriere@barnes-suisse.ch or to the following address:

BARNES Suisse SA – Human ressources
Avenue de l’Étang 57 | CP
CH - 1211 Genève 2

OUR LATEST OFFERS

Jobs
14/11/2025Assistant.e et prospecteur.rice des ventes
Réf : 2508637 YVE-VE-CTH-01
BARNES Suisse SA — 1400 Yverdon-les-Bains
Immobilier |

Entrée :de suite ou à convenir

Taux d'activité : 100%

Descriptif du poste :

Assistanat :

  • Assurer la tenue du standard téléphonique et de la réception avec accueil à la clientèle
  • Gestion de la base de données
  • Assister administrativement le service des Ventes
  • Gestion des agendas
  • Préparer des annonces et brochures de ventes
  • Tenir des budgets et établir des factures liées au service
  • Participer à l’amélioration continue de notre système de management de la Qualité

Prospection :

  • Rechercher et identifier des biens immobiliers
  • Rechercher et identifier des terrains en vue de promotions
  • Rechercher et identifier des vendeurs potentiels
  • Prendre contact avec les vendeurs potentiels et organiser les rendez-vous avec les courtiers

Nous offrons :

  • Un poste diversifié au sein d’un Groupe dynamique
  • Une collaboration étroite avec une équipe de professionnels
  • Un travail autonome en lien avec les différents intervenants des Sociétés partenaires du Groupe
  • Un cadre et un environnement de travail agréables
  • Une rémunération attractive à la hauteur de l’expérience requise

Nous demandons :

  • Une solide expérience comme assistant(e) des Ventes ou courtier(ière) junior au sein d’une régie immobilière ou d’un organisme similaire
  • Connaissance du tissu économique du canton et du marché local ; réseau dans la région
  • Une capacité d’intégration dans une équipe dynamique et professionnelle
  • Une bonne maîtrise des outils informatiques
  • De bonnes connaissances en anglais
  • Une grande aisance dans les contacts notamment téléphoniques
  • Une excellente présentation
  • Etre dynamique, motivé(e), tenace et engagé(e)
  • Être organisé(e)

 


YOUR CONTACTS

Céline Thomas
Céline THOMAS
HR Director
BARNES Suisse
Fabrice Gay-Balmaz
Fabrice GAY-BALMAZ
Chief Digital Officer - Marketing & Communication
BARNES Suisse